"Τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι"

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Το πανηγύρι τ' Αη - Συμιού Τετάρτη 26-5-2010 αντάμωμα παρεών


στην διαδρομή για τον καθιερωμένο τα τελευταία χρόνια καφέ η παρέα των Μοσχοπλαίων συναντά την παρέα του Αθανασόπουλου

Άη Συμιός 2010


Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Τρίτη 25/5/2010 7:30μμ στο ιστορικό νησάκι της Κλείσοβας στη γιορτή της Αγίας Τριάδος






την τελευταία φωτογραφία την δανείστικα από το http://messolonghinews.blogspot.com/ οι υπόλοιπες είναι ιδιοκτησία του blog μας καθώς και το βίντεο



Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Άη Συμιός 2009 Τσάμικο απ'τον καπετάνιο Κωνσταντάρα

Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Σάββατο 22 έως και Τρίτη 25 Μαΐου 2009 το πανηγύρι τ' Άη Συμιού


Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος (Σάββατο 22 έως και Τρίτη 25 Μαΐου 2009) γίνεται στο Μεσολόγγι το «Πανηγύρι του Άη-Συμιού», που στο πέρασμα του χρόνου διατηρεί αναλλοίωτα τα στοιχεία που το συνθέτουν. Κι αυτό γιατί πρόκειται, για ένα αυθεντικό πανηγύρι με ιστορικό και θρησκευτικό χαρακτήρα, που διοργανώνεται στο Μεσολόγγι από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσης της Ιερής Πόλης, σύμφωνα με τεκμηριωμένες ιστορικές μαρτυρίες και το οποίο είναι το μόνο αστικό πανηγύρι σε όλη την Ελλάδα.





Η προεταοιμασία του πανηγυριού ξεκίνησε από τη γιορτή της Αναλήψεως την περασμένη εβδομάδα και όπως είναι γνωστό οι πανηγυριστές χωρίζονται στους «αρματωμένους» και στους «καταβαλαραίους». Οι αρματωμένοι δημιουργούν 7 με 8 συνήθως παρέες από 8-20 άτομα και ντύνονται με την παραδοσιακή μεσολογγίτικη φορεσιά(ντουλαμάς). Οι καβαλαραίοι, η πλειοψηφία των οποίων είναι νέοι, ιππεύουν άλογα. Αυτοί στολίζουν το πανηγύρι και εκδηλώνουν το σεβασμό της νέας γενιάς στις ωραίες παραδόσεις του τόπου.



Το πρόγραμμα των φετινών εκδηλώσεων για το πανηγύρι του Άη - Συμιού έχει ως εξής:



Σάββατο, 22 Μαΐου 2010:



Το βράδυ του Σαββάτου ξεκινά το πανηγύρι με τις παρέες των πανηγυριστών να συγκεντρώνονται στα στέκια τους σε διάφορα σημεία της πόλης του Μεσολογγίου ξεκινώντας το παραδοσιακό γλέντι, με τους ήχους του ζουρνά και του νταουλιού.







Κυριακή, 23 Μαΐου 2010:



Από το πρωί της Κυριακής ο πρώτος της κάθε παρέας, με τα όργανα που δεν παύουν να παίζουν, επισκέπτεται τα σπίτια των αρματωμένων της παρέας του κι έτσι από κάθε σπίτι προστίθεται κι ένας. Στο τέλος πηγαίνουν στο σπίτι του καπετάνιου, δηλαδή του αρχηγού της παρέας. Σε κάθε σπίτι κερνιούνται με ούζο και ραβανί (τοπικό γλυκό). Στη συνέχεια κι αφού περιδιαβούν την πόλη κατευθύνονται στα στέκια τους όπου συνεχίζουν το γλέντι ως αργά το απόγευμα.



Στις 7 και μισή το απόγευμα όλες οι παρέες (αρματωμένοι και καβαλαραίοι) συγκεντρώνονται στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Σπυρίδωνα προσκυνούν και παίρνουν από το εφημέριο του ναού τη Σημαία των Εξοδιτών για να ξεκινήσουν προς τον Κήπο των Ηρώων όπου στις 8 το βράδυ θα τελεσθεί επιμνημόσυνη Δέηση στον Τύμβο των Ηρώων.



Ακολούθως οι πανηγυριστές ξεκινούν για το ιστορικό μοναστήρι του Αγίου Συμεώνος (2χλμ. Από τον κόμβο του ΤΕΙ Μεσολογγίου) όπου και θα συνεχίσουν το γλέντι τους έως τα ξημερώματα της Δευτέρας, ενώ μαζί τους θα συμμετέχουν στο γλέντι εκατοντάδες ντόπιων και ξένων επισκεπτών, που μετέχουν και αυτοί στο ιστορικό πανηγύρι.








Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010:



Το πρωί της Δευτέρας, του Αγίου Πνεύματος, η μικρή καμπάνα του μοναστηριού τους καλεί όλους να συμμετάσχουν την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία με τη συμμετοχή των τοπικών, στρατιωτικών και πολιτικών αρχών. Επίσης το πρωί της Δευτέρας τελείται Θεία Λειτουργία και στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας στην Κλείσοβα.



Μετά την κατανυκτική λειτουργία, στις 11 το πρωί όλοι μαζεύονται σιωπηλοί για το Μνημόσυνο των Εξοδιτών στον τόπο του μαρτυρίου, εκεί που είχαν συμφωνήσει να συγκεντρωθούν όσοι θα είχαν την τύχη να γλιτώσουν από την Έξοδο, εκεί που οι εχθροί, καλά πληροφορημένοι, τους περίμεναν για να τους αποτελειώσουν και όπου τώρα ένας πελώριος άσπρος Σταυρός υψώνεται στη μνήμη τους.



Ύστερα γυρίζουν στα στέκια τους στον περίβολο της Μονής και κάτω απ' τα πλατάνια συνεχίζουν το γλέντι τους μέχρι το δειλινό, οπότε ετοιμάζονται για το γυρισμό στην πόλη του Μεσολογγίου στις 7:30μμ., το βράδυ.



Το βράδυ το πανηγύρι συνεχίζεται. Μετέχει πλήθος κόσμου όχι μόνο από το Μεσολόγγι αλλά απ' όλη την Ελλάδα.







Τρίτη, 25 Μαΐου 2010:



Την Τρίτη γιορτάζει η Αγία Τριάδα, το ιστορικό εκκλησάκι της θρυλικής Κλείσοβας.



Νωρίς το απόγευμα, μετά τις 6, αρματωμένοι και οι επισκέπτες διασχίζουν με γαΐτες και πριάρια τη χιλιοτραγουδισμένη λιμνοθάλασσα και βγαίνουν στο νησάκι της Κλείσοβας για να ανάψουν το κεράκι τους και να προσευχηθούν. Στις 7 και μισή το απόγευμα, στο Μνημείο των Πεσόντων τελείται επιμνημόσυνη Δέηση και γίνεται κατάθεση στεφάνων από τις τοπικές αρχές.



Ακολούθως όλες οι παρέες των πανηγυριστών συνεχίζουν το γλέντι τους στα στέκια τους στην πόλη έως τα ξημερώματα της Τετάρτης.



Κάπου εκεί τελειώνει το μοναδικό και ωραίο εθνικό-θρησκευτικό πανηγύρι του Άη-Συμιού, με τους πανηγυριστές να αποχαιρετίζονται με το τραγούδι:



"Πάλε καλές αντάμωσες, πάλε ν' ανταμωθούμε
στον Άη - Συμιό, στον πλάτανο και στην κρύα βρυσούλα..."

Μετράμε τις μέρες σαν φαντάροι....!

Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

Η φετινή αφίσα για το πανηγύρι τ' Αη Συμιού





Σας καλούμε όλους να συμμετάσχετε στο πανηγύρι μας !

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Για τον Γιάννο



Ήταν κάποτε ένας άνθρωπος ιδιαιτέρως αγαπητός στο Μεσολόγγι και όχι μόνο...είχε ένα χαμόγελο όπου κέρδισε και τον ποιό δύστροπο άνθρωπο..αγαπούσε κάθε τι ωραίο και είχε ιδιαίτερη λατρεία στα άλογα - στα όμορφα άλογα...είχε όμως και μια ιδιαιτερότητα , ήταν πολύ περήφανος!
τέτοιες μέρες ήταν πριν κάποια χρόνια όπου ο φίλος της ιστοριούλας μας καβάλησε για τελευταία φορά ένα πανέμορφο άλογο για να ταξιδέψει στα σύννεφα με τους αγγέλους και να πάρει τη θέση του δίπλα τους όπως του έπρεπε..
 
 
25 Μαΐου 2003





παρακάτω σας παραθέτω ένα τραγούδι όπου έγραψε και τραγουδάει ο αγαπητός του φίλος Μάκης "Καστανιόλας"











ακόμη κι αν στολίζουν αράχνες τις φωτόγραφίες μνήμης του είναι πάντα μέσα στο μυάλο μας ως καθάριος και ντόμπρος φίλος όλων μας



Ο φίλος του Δημήτρης Παπαθέου έγραψε : Ο Γιάννης ο Πουλής έκατσε 20 μέρες στη σκηνή του γύφτου κι έγινε ένα με τα παιδιά του, για να του δώσει το μαύρο τ’ «αραβανιάρικο».
Κι έφαγε σκατζοχέρια και του άρεσαν και κάλεσε κι εμάς
Κι οι γύφτοι τον αγάπησαν και κάθε χρόνο του’ φερναν άλογο, το καλύτερο.
Κι ο Γιάννης, που’γινε μεγάλος πανηγυριστής και όλοι τον θυμούνται ν’ ακροχορεύει στις μύτες των ποδιών αερικό κι εγώ τον κράταγα με το μαντήλι και πολύ το χαίρομαι που τα αναπολώ,
πέθανε στα πενήντα του περίπου από άλογο που’ κανε σούζα κι αυτός δεν είπε να πηδήσει μέχρι την τελευταία στιγμή και του’ σπασε τα μέσα του κι όλοι δε τον πιστέψαν κι όλοι είπαν πως η αγάπη η μεγάλη και παρατεταμένη αγάπη σκοτώνει να!

Read more: http://vassiladi.blogspot.com/2011/06/blog-post_11.html#ixzz2EDVC44Oz

Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Της Αναλήψεως σήμερα και το Μεσολόγγι βάζει τα καλά του...





Το Μεσολόγγι σήμερα μυρίζει και φέρει μια αύρα καλύτερη από οιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου κατά τη γνώμη μου.


Σήμερα ουσιαστικά δίνεται το σήμα για την έναρξη του πανηγυριού του Αγίου Συμεών.

Τι καλύτερο λοιπόν από το να ανεβάσω το τραγούδι που άπαντες οι πανηγυριστές στο άκουσμα του ανατριχιάζουν και η καρδιά τους φτερουγίζει…διότι είμαστε ερωτευμένοι με το πανηγύρι μας οι συμμετέχοντες εξού και το φτερούγισμα!

Άντε λοιπόν καλό Αϊ Συμιό



Πάλες καλές αντάμωσες….

....λίγα λόγια για τη σημασία της μέρας τούτης για τον λαό μας...
"Σαράντα μέρες ύστερα απ'την ανάστασή Του, ο Χριστός αναλήφτηκε, από το "Όρος των Ελαιών", στους ουρανούς, όπως μας αναφέρει η Καινή Διαθήκη (Λουκ. κδ' 46-52, Πραξ.α 1-12), αφήνοντας τον κόσμο να κινηθεί μέσα στο χώρο της θεόπνευστης διδασκαλείας Του. Έτσι, η μέρα αυτή από τότε τ'όνομα "Ανάληψις του Σωτήρος" και γιορτάζεται κάθε χρόνο σαράντα μέρες μετά από τη Λαμπρή." (Β.Λαμνάτος, "Οι μήνες στην αγροτική και ποιμενική ζωή του λαού μας")
"Χαρακτηριστικό της λαϊκής λατρείας είναι, ότι τα θεία συμβάντα ο λαός κάθε φορά τα ζει ως πραγματικά γεγονότα. Έτσι και κατά τη γιορτή της Αναλήψεως κοινή είναι η πίστη, ότι τα μεσάνυχτα ανοίγουν οι ουρανοί και σε μερικούς τόπους, όπως και στην Κορώνη, ξημερώνοντας της Αναλήψεως όσοι είναι καθαροί ξαγρυπνούν όλη τη νύχτα να ιδούν το Χριστό που αναλήφεται. Όσοι είναι άξιοι βλέπουν ένα φως κι ανεβαίνει στους ουρανούς.




Συνήθεια επικρατεί σε όλα τα παράλια μέρη της Ελλάδος, την ημέρα της Αναλήψεως να κατεβαίνουν όλοι, μικροί μεγάλοι, στη θάλασσα για το πρώτο καλοκαιρινό κολύμπι. Επίδραση ασκεί και η μαγική δύναμη που αποδίδεται στο όνομα της γιορτής, επειδή το "αναλήβομαι" στη γλώσσα μας είναι συνώνυμο με το εξαλείφομαι, εξαφανίζομαι. Είναι καλό, λέγουν οι Λήμνιοι, τη "Γαλατοπέφτ'" να πας να πέσεις στη θάλασσα, να κάνεις μπάνιο. Αν έχεις και καμιά αρρώστια, φεύγει, ώρα άμα λάχει. Και για το σπίτι είναι καλό. Παίρνοντας λοιπόν νερό από τη θάλασσα (από 40 κύματα), οι Σαμιώτες ραντίζουν το σπίτι ολόκληρο, όπως με τον αγιασμό των Φώτων λέγοντας:"Όπως ανελήφτηκεν ο Χριστός, έτσι να αναληφτεί από το σπίτι μας η κακογλωσσιά, η αρρώστια, το κακό μάτι και όλα τα κακά." Το νερό αυτό το φυλάνε όλο το χρόνο, κι όποτε τύχει πρήξιμο ή πόνος ή δάγκωμα ή οτιδήποτε άλλο, βρέχουν μ'αυτό ένα πανάκι και το βάνουν επάνω στο πονεμένο μέρος κι ευθύς περνάει. Μα κι όποτε τύχει αρρώστια ή κακό μάτι ή μπει στο σπίτι άνθρωπος με κακό ποδαρικό ραντίζουν πάλι το σπίτι κι ευθύς φεύγει το κακό. Παίρνουν και μια πέτρα μαλλιαρή απ'τη θάλασσα για γούρι (δηλαδή για την ευτυχία) και τη βάζουν κάτω απ'το κρεβάτι.(Γ.Α.Μέγας, "Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας")



"Παράλληλη μαγική ενέργεια, που εξακολουθεί να γίνεται και στις Αττικές ακτές σήμερα, είναι να ψάξουν οι κολυμβητές στον πρόχειρο βυθό της θάλασσας και να βρουν μια πέτρα με βρύα (πέτρα μαλλιαρή), που τη θεωρούν φορέα ευτυχίας και την παίρνουν στο σπίτι τους. Η πέτρα αυτή, με το ρίζωμα και τη βλάστησή της μέσα στη θάλασσα, συμβολίζει όλη τη δύναμη και την ουσία του στοιχείου αυτού, που, κατά τον Ευριπίδη, "κλύζει πάντα τ'ανθρώπων κακά" (Ιφιγένεια η εν Ταύροις, 1193). Είναι δηλαδή η θάλασσα καθαρκτική και ανανεωτική, ιδιαίτερα την ημέρα της Αναλήψεως, όταν με την παρουσία του Χριστού στους αιθέρες, ουρανός και θάλασσα έχουν αγιασθεί." (Δ.Λουκάτος, "Πασχαλινά και της Άνοιξης")



"Ενώ στα παράλια της χώρας ο γιορτασμός της Αναλήψεως γίνεται μέσα στα νερά της θάλασσας, στις ορεινές περιοχές τόπος ιδιαίτερου εορτασμού είναι οι μάντρες των αιγοπροβάτων' γιατί τη γιορτή της Αναλήψεως την τιμών εντελώς ιδιαίτερα οι κτηνοτρόφοι και οι βοσκοί μας." (Γ.Α.Μέγας, "Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας"))



"Πέρα απ'την καθολική χριστιανική χροιά, η μέρα της Ανάληψης θεωρείται απ'τους βλάχους σαν καταδική τους γιορτή, για αυτό τους ακούς να λένε: "Έχουμε τη γιορτή μας σήμερα", ή "Γιορτάζει το βλάχικο σήμερα". Κι η γιορτή αυτή της Ανάληψης του Χριστού μας βρίσκει τους μπιστικούς και τους τσελιγκάδες μέσα στα καλοκαιριάτικα κατοικιά τους, στα τσαρδάκια τους, σκαρφαλωμένους μ'ολάκερο το βιο τους πάνω στις πλαγές και στα διάσελα, στα βουνά και στα ψηλότοπα, βόσκοντας και προσέχοντας τα ζωντανά τους. [...]



Τελειώνοντας τη λειτουργία κι ο παπάς παίρνει, κατά τη συνήθεια, ένα μικροπαίδι για βοηθό και τ'άλογό του να ξεκινάει για τις στρούγκες και τα τσελιγκάτα. Μέρα μεγάλη! Τρανή γιορτή! Πρέπει να βλογήσει τα ζωντανά και τους αφεντάδες τους. Ύστερα, έχει να μαζέψει βλέπεις κι ένα σωρό φιλέματα.



Κι αρχίζουν οι σάλαγοι και τα σφυρίγματα των τσοπάνηδων, που οδηγούν τα κοπάδια τους στα μαντριά για να "τ'αγιάσει" εκεί όλα μαζί ο παπα-Γιώργης. [...]



Οι τσοπαναραίοι πιστεύουν, πως την ημέρα της Ανάληψης, είναι αμαρτία να μαζεύουν τυρί στον τάλαρο, να "ταλαριάζουν" τυρί, όπως λένε. Γι'αυτό όλο το γάλα κείνης της μέρας και το τυρί αντάμα το μοιράζουν στους ανθρώπους για το καλό των ζωντανών και τη δική τους καλοτυχιά. Επίσης, την ημέρα της Ανάληψης οι τσοπάνηδες, γιδαραίοι ή προβαταραίοι είναι αυτοί, "αλατίζουν" τα κοπάδια τους. Ταϊζουν, δηλαδή, τα γιδοπρόβατά τους αλάτι κι αν τους ρωτήσεις γιατί, σ'απαντούν: Τ'αλάτι δίνει στα ζωντανά δύναμη κι όρεξη, βόσκουν πιο πολύ, πίνουν πιότερο νερό και νοστιμίζει το κρέας τους. [...]



Κατά το μεσημέρι, στα κονάκια στρώνεται το τραπέζι. Φτάνουν οι καλεσμένοι, στρογγυλοκάθονται όλοι μαζί κι αρχίζουν το φαγοπότι και το γλέντι. Ένα γλέντι που ξεχειλίζει κι ακούγεται σ'όλα τα βλαχοκόνακα και κάνει τα στανοτόπια να ζωντανεύουν απ'άκρη σ'άκρη. Κι ακούς τραγούδια βλάχικα, τραγούδια της τάβλας, που θα τ'ακούσεις και "καθιστικά", τραγούδια της αγάπης και των κλεφτών κι ένα σωρό λιανοτράγουδα με πολλά και ωραία τσάμικα. Κι όταν τελειώσουν τα τραγούδια του τραπεζιού, ο γεροτσέλιγκας σηκώνεται πάνω κι αρχίζει πρώτος τον χορό για το καλό της μέρας. Και στην κάθε του πατησιά και χοροστροφή, συλλογιέται ολάκερη τη ζωή του, που πέρασε στα βουνά, τόσο βιαστική, χωρίς να την καταλάβει." (Β.Λαμνάτος, "Οι μήνες στην αγροτική και ποιμενική ζωή του λαού μας")

..όπως αντιλαμβανόμαστε από τα άνωθεν η ημέρα της Αναλήψεως τιμάται ιδιαιτέρως από τους Έλληνες σ'όποια γωνιά της Ελλάδος κι αν κοιτάξουμε...

Εύχομαι να περάσουμε καλά και να παραμερίσουμε τις όποιες γκρίνιες και διχασμούς έχουμε και να αφεθούμε στον εκστασιάσμο του ήχου της πίπιζας και του νταουλιού!!!

εκ της σύνταξης....




Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Θρήνος μεγάλος έγινε


Θρήνος μεγάλος έγινε

μέσα στο Μεσολόγγι

τον Μάρκο παν στην εκκλησιά

τον Μάρκο παν στον τάφο

ξήντα παπάδες παν μπροστά

και δέκα Δεσποτάδες

κι από κοντά

Μάρκο μου Σουλιώτες

Δε το 'λπιζα η ορφανή

Δε το 'λπιζα η ορφανή , de to 'lpiza h orfanh | Upload Music

Δεν το΄λπιζα η ορφανή

 
δεν το΄λπιζα η δόλια

αχ να του΄χα δώσει το φιλί

ορέ τα δυο μου μαύρα μάτια

παρά που τον ξενίτεψα

ορέ και πάει με τα καράβια

καράβια παν΄στη θάλασσα

ορέ και η κόρη πάει στην άμμο

με τα μαλάκια ξέπλεκα

Συνάντηση παρεών καθ'οδόν προς την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος για την εκκίνηση της παρέλασης (συνέχεια)

Συνάντηση παρεών καθ'οδόν προς την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος για την εκκίνηση της παρέλασης

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Η Αιτωλία χθές και σήμερα - αφιέρωμα του περιοδικού 7 ημέρες καθημερινή

Αϊ Συμιός 2009 (τσάμικο ή πηδηχτός)

Aϊ Συμιός 2009

Ο χορός του πεθαμένου

Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

Η Έξοδος Του Μεσολογγίου -ταινία-vhs-( 1966) rapidshare

Για όσους φίλους διαθέτουν λογαριασμό rapidshare παραθέτω link για να κατεβάσουν την ταινία Η Εξοδος Του Μεσολογγιου-vhs-( 1966) η οποία είναι πολύ σπάνια.
Παραγωγή: 1965


Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 11 Απριλίου 1966



Μανος Κατρακης

Τζαβαλας Καρουσος

Ιλια Λιβυκου

Δαφνη Σκουρα

Φοιβος Ταξιαρχης



Δημητρης Δουκας Σκηνοθετης

Γιωργος Καψαλης Σεναριο



Διάρκεια: 80'

Μεγεθος 688 ΜΒ

FORMAT MPEG-4






















http://rapidshare.com/files/366948195/H_EKSODOS_TOU_MESOLOGGIOU-VHS-VASILISDORIAN.part1.rar

http://rapidshare.com/files/366955116/H_EKSODOS_TOU_MESOLOGGIOU-VHS-VASILISDORIAN.part2.rar

http://rapidshare.com/files/366962379/H_EKSODOS_TOU_MESOLOGGIOU-VHS-VASILISDORIAN.part3.rar

http://rapidshare.com/files/366966201/H_EKSODOS_TOU_MESOLOGGIOU-VHS-VASILISDORIAN.part4.rar





ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΕ ΤΟ NICK NAME stylter ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ.


στο παρακάτω link μπορείτε να την δείτε από τους player μας απευθείας χωρίς να την κατεβάσετε
http://vassiladi.blogspot.com/2011/04/1965.html

 
*/*Ευχαριστούμε που μας επισκεφθήκατε!*/*