"Τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι"

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

"400 λέξεις" για την ηρωική Έξοδο από ένα νεαρό μαθητή που κυριολεκτικά συγκινούν και σκορπίζουν αισιοδοξία



Ο μαθητής του Β’ Λυκείου Μεσολογγίου, Παύλος Τριανταφύλλου εκπροσωπώντας τη μαθητική κοινότητα της πόλης έκανε μια προσέγγιση του διαχρονικού μηνύματος της ηρωικής Εξόδου, που κυριολεκτικά συγκίνησε το κοινό που παρακολούθησε σήμερα στο Μεσολόγγι την εκδήλωση για την απονομή των βραβείων στους μαθητές των λυκείων του Μεσολογγίου που συμμετείχαν στο διαγωνισμό πραγματείας με θέμα: «Το διαχρονικό μήνυμα των Ελεύθερων Πολιορκημένων», που είχαν προκηρύξει τα εκπαιδευτήρια «ΓΕΙΤΟΝΑ». (Αναλυτικό ρεπορτάζ σε επόμενη ανάρτησή μας)
Στην ολιγόλεπτη ομιλία του όμως ο νεαρός μαθητής - ο οποίος πρώτευσε στον διαγωνισμό - κατάφερε να συμπυκνώσει τα διαχρονικά μηνύματα της Θυσίας των Ελεύθερων Πολιορκημένων και ταυτόχρονα να αναδείξει το πόσο επίκαιρο είναι στις μέρες μας, αυτό το μήνυμα.
Ως MessolonghiNews εκφράζουμε ένα μεγάλο μπράβο στο νεαρό μαθητή ευχόμενοι κάθε πρόοδο.
Ακολουθεί η ομιλία του Παύλου Τριανταφύλλου την οποία και σας προτρέπουμε να διαβάσετε και κυρίως να διαδώσετε.

"Μην ανησυχείτε έχουμε πολύ Μεσολόγγι μέσα μας" είναι το μήνυμα σύγχρονης αντίστασης
που έστειλε ο μαθητής Π. Τριανταφύλλου
«Σεβασμιότατε,
Κυρίες και Κύριοι,
Μιλώντας και εκ μέρους των συμμαθητών μου που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό, θέλω να ευχαριστήσω θερμά τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα για την ευκαιρία που μας έδωσαν να καταλάβουμε τι σημαίνει μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη. Γιατί αυτό ακριβώς ήταν η γραφή αυτής της πραγματείας. Ως πραγματικοί δάσκαλοι μας οδήγησαν να ανακαλύψουμε το Μεσολόγγι που έχουμε μέσα μας.
Προσωπικά τους ευχαριστώ γιατί μου έδωσαν την αφορμή να μελετήσω την ιστορία της πατρίδας μου, σε μια εποχή που η ιστορία ή ξεριζώνεται ή καταδικάζεται σε ταρίχευση ή παραχαράσσεται ή παρουσιάζεται εσκεμμένα επιλεκτικά σε τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ.



Τους ευχαριστώ γιατί  συνειδητοποίησα πόσο μεγάλη τιμή είναι για μένα να έχω γεννηθεί σ’ αυτό τον τόπο. Πόσο σπουδαίο είναι να έχω κάνει εδώ τα πρώτα μου βήματα. Nα έχω παίξει μικρός στον κήπο των ηρώων, φτιάχνοντας λόφους με χώμα ποτισμένο με αίμα ηρώων. Είναι τότε, που χωρίς να το συνειδητοποιούμε, οι πρόγονοι περνούν μέσα μας και γίνονται ένα κομμάτι της ψυχής μας. Γράφοντας αυτή την πραγματεία, βρήκα μέσα μου το δικό μου αλωνάκι, τη δική μου τάφρο, ένα εσωτερικό φως και ένα δρόμο Εξόδου.
Ειδικά σήμερα που οι καιροί είναι δύσκολοι και που εμείς η νέα γενιά βλέπουμε με αβεβαιότητα το μέλλον μας -προσέξτε με αβεβαιότητα-όχι με απαισιοδοξία, έρχεται το Μεσολόγγι να μας διδάξει ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, κάνοντας μια νέα Έξοδο από την ολιγωρία μας, το ψεύδος, την εθνική μας φθορά, τον ίδιο τον εαυτό μας. Να αναλάβουμε τη θεϊκή αποστολή που αντιστοιχεί σε κάθε άνθρωπο.
Ανήκω στη νέα γενιά των Μεσολογγιτών. Εκ μέρους της θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι τον αγαπάμε αυτό τον τόπο με υπομονή και περηφάνια. «Χρυσή είναι η μαύρη πέτρα του και το ξερό χορτάρι». Είναι το δικό μας θαλασσοχώρι που απαλύνει την ψυχή και μας κάνει ποιητές και ζωγράφους, εραστές του ωραίου. Θα ‘λεγε κάποιος ότι το βλέπουμε με τα μάτια της ψυχής. Πιστεύω, όμως, ότι με την ψυχή βλέπουμε καθαρότερα. Οι αισθήσεις  είναι που μας εξαπατούν. Η ψυχή βλέπει την ουσία.
Στις δύσκολες στιγμές της ιστορίας μας έλεγαν «μην ανησυχείτε, έχουμε το Μεσολόγγι». Στις δύσκολες στιγμές σήμερα, εμείς το επαναλαμβάνουμε και προσθέτουμε «μην ανησυχείτε, έχουμε πολύ Μεσολόγγι μέσα μας».
Μ’ αυτό ήθελα να κλείσω, αλλά… Χθες το βράδυ είχα την τύχη να βρίσκομαι δίπλα στην πολύ όμορφη παρέα του κυρίου Γείτονα. Τραγούδησαν δημοτικά τραγούδια. Είπαν το μοιρολόι του Μάρκου, για να τον τιμήσουν όπως κρυφάκουσα. Ο κύριος Βάσσης είπε ηπειρώτικα, λέγοντας στο δήμαρχό μας ότι «Όλη η Ελλάδα είναι Ήπειρος». Με συγκίνησε η αγάπη που έχει για τη γενέτειρά του. Θα μου επιτρέψει, όμως, να διαφωνήσω μαζί του. «Όλη η Ελλάδα είναι Μεσολόγγι».»

 
*/*Ευχαριστούμε που μας επισκεφθήκατε!*/*